hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > گفتگو محوری درACD   باعث گفتمان مناسب بین کشورها می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران:

گفتگو محوری درACD   باعث گفتمان مناسب بین کشورها می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: آسیا از لحاظ وسعت جغرافیایی و جمعیت دارای قابلیت‌هایی است که می‌توان از آن بهره برد به‌طوری‌که در برخی از حوزه‌ها پیشتاز است؛ اما کمتر به آن توجه می‌شود.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی، محمود نجفی عرب اظهار کرد: ACD  و ماهیت گفتگو محور بودن آن باعث می‌شود گفتمان مناسب بین کشورهای این حوزه در اجلاس اتاق‌های بازرگانی انجام شود و این روند می‌تواند مؤثر در تبادلات تجاری باشد و مطمئناً افزایش تبادلات تجاری کشورهای آسیایی در بخش سیاسی هم اثرگذار خواهد بود.

نجفی عرب عنوان کرد: همیشه نگاهمان این‌گونه بوده که ابتدا روابط سیاسی برقرار شود و سپس روابط تجاری شکل بگیرد؛ اما به نظر می‌رسد باید این مسیر بلعکس شود، ابتدا باید تبادلات اقتصادی اعم از سرمایه‌گذاری مشترک شکل بگیرد و این موضوع می‌تواند در جهت مبانی سیاسی هم بین کشورها عمل کند.

او تأکید کرد: درصورتی‌که برنامه‌هایی همچون اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در کشورهای مختلف آسیایی تداوم داشته باشد قطعاً از این مسیر به‌شدت می‌توانیم در جهت توسعه روابط اقتصادی با کشورها استفاده کنیم این مستلزم این است که خودمان را در زیرساخت‌های توسعه اقتصادی مثل کشورهای دیگر تنظیم کنیم.

نجفی عرب با بیان اینکه در کشور چندین گلوگاه و محدودیت وجود دارد اضافه کرد: درصورتی‌که مسئولان این مشکلات را مرتفع کنند می‌توانیم به درخشش بزرگی دست یابیم و تراز بازرگانی‌مان را ارتقا دهیم.

او تشکیل سرمایه را برای توسعه ضروری دانست و گفت: در سنوات گذشته از ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ حجم تشکیل سرمایه کشور سال‌به‌سال کوچک‌تر شد؛ منابعی را لازم داریم تا نرخ تشکیل سرمایه را توسعه دهیم و افزایش تولید هم در آن بیشتر شکل می‌گیرد در مجموع باید گفت نیاز به سرمایه‌گذاری داریم. او افزود: از طرف دیگر بحث اشتغال دیگر موضوعی است که باید در این مسیر توسعه لازم صورت گیرد.

نجفی عرب خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار خارجی به‌عنوان اولویتی است که باید به آن پرداخته شود در کشورهای آسیایی ظرفیت‌های زیادی هست که آمادگی سرمایه‌گذاری را داشته باشند این مستلزم فراهم‌کردن زیرساخت‌ها است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مورد برگزاری این اجلاس در اصفهان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان بیش از ۶ ماه درگیر تدوین برنامه‌های برگزاری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا بوده است که می‌توان ادعا کرد تیم اجرایی به نحو مطلوبی در این مسیر انجام فعالیت داشته و برونداد خوبی نیز شاهد بوده‌ایم.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد